Bewuste Bouwers, beste buren!

Social media: tips & tricks #SMWNL

Social media tips & tricks social media week

Berichten posten op Facebook, Instagram advertising, video’s delen; het is slechts een greep uit diverse social media en haar mogelijkheden. Wat kun je er allemaal mee? En hoe pas je social media succesvol toe in je organisatie?

Tips & tricks

Social Media Week (#SMW) vindt jaarlijks in vijfentwintig steden wereldwijd plaats. Het event biedt de nieuwste inzichten en trends op het gebied van marketing, communicatie, social media, technologie en innovatie. Social Media Week Holland (#SMWNL) vond dit jaar van 14 t/m 16 november plaats in ‘COMM, museum voor communicatie’ in Den Haag. Bewuste Bouwers was aanwezig en deelt graag tips & tricks met jou:

  • Video is ‘de taal’ van Google: zorg dus ook voor videocontent, naast je andere content.
  • Het is niet zinvol om op alle social mediakanalen gevonden te willen worden, gewoon omdat het kan. Het zorgt er zelfs voor dat het netwerkprofiel van een organisatie daardoor minder sterk is online, tenzij je ook echt alle kanalen consequent vult met berichten, posts, foto’s, filmpjes etc. Richt je daarom op de kanalen die toegevoegde waarde hebben: waar bevindt je doelgroep zich nou echt?
  • Zoek naar de overlap tussen de interesses van je doelgroep en dat wat je als organisatie graag wilt vertellen.
  • Het organisch bereik (het bereik dat een bericht heeft zonder Social Advertising toe te passen) daalt. Meer volgers helpt dus niet; procentueel bereik je minder. Een effectieve boodschap is het enige dat helpt!
  • Mensen klikken vaak eerst op de reacties om te beoordelen of ze het bijbehorende bericht of de advertentie openen.
  • Wees ervan bewust dat advertenties op Facebook voor gebruikers pas op de tweede plaats komen. Prioriteit ligt bij berichten van vrienden. Op Google zoek je gericht naar informatie.
  • Boost je beste berichten en wees creatief.

Volg jij Bewuste Bouwers al op social media: Twitter, Facebook en Linkedin.

Bekijk hier de aftermovie van #SMWNL.